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Lawbreakers: Morgiger Patch 1.3 bringt Rollenlimitierung sowie Nachtkarte

Lawbreakers: Morgiger Patch 1.3 bringt Rollenlimitierung sowie Nachtkarte

Promenade während der Abendstunden und ein Rollenlimit erwarten Lawbreaker im morgigen Patch. Parallel dazu schraubt Boss Key weiter an der Feinabstimmung.

Morgen heißt es wieder einmal Patchday für Boss Key Productions Erstling. Das wohl größte Highlight von Patch 1.3? Dank ihm wird niemanden mehr schwummrig werden, weil fünf Wraiths um ihn oder sie herumspringen. Denn Boss Key führt endlich ein Rollenlimit ein, so dass jede Klasse nur noch bis zu zwei Mal in einem Team gleichzeitig vertreten sein darf. Anders als CS:GO verfügt Lawbreakers über keine Sprays. Da Sprays den Entwicklern wohl einfach nicht orginell genug waren, hinterlassen stattdessen Tritte das Kick-Decal eines Spielers. Darüber hinaus wird ein neuer XP Bonus Tracker über die momemtan aktiven Streaks und Bonusse im Menü Auskunft geben.

Neben den obigen Neuerungen führt der Patch mehrerlei Änderungen und Bugfixes ein. So wird generell der Radius zum Reduzieren der Schilde von aufhebbaren Zielobjekten um 100 erhöht und der Anfechtadius von Batterien und Uplinks auf 1000 angehoben. Gleichzeitig wird die Form der Anfechtumgebung von einer Kugel zu einem Zylinder umgeformt, damit die Spielererkennung besser funktioniert. Ebenfalls interessant für die Meisten dürfte es sein, dass Leaver ab sofort automatisch eine D-Einstufung für verlassene Matches erhalten. Passenderweise werden die beiden besten Einstufungen eines Matches, S und S+, zukünftig etwas leichter zu erringen sein. Beide Änderungen gestalten die Match-Einstufung also etwas fairer für alle. Dazu kommen Bugfixes, wie dass Spieler, denen das Matchmaking ein laufendes, nicht zu ihrem MMR passendes Match zuweist, nicht sofort wieder rausgeworfen werden, Fixes an der Harrier-Klasse und andere, die sich in den Patchnotes wiederfinden.

Patchnotes zum Update 1.3
New Additions:
  • New Map Variant – Promenade at night!
  • New Feature – Role limits now set to 2!
  • New Feature – Kick decals can now be imprinted on the world!
  • New Feature – XP Bonus Tracker shows active streaks and bonuses in main menus.
Map & Mode Changes:

Blitzball Mode –

  • Increased the radius for reducing the Blitzball shield from 850 → 1000.

Overcharge Mode –

  • Increased the radius for reducing the Battery’s shield from 750 → 850.
  • Increased contest radius for the Battery to 1000.
  • Changed contest area shape from a sphere to a cylinder for better contest detection.

Uplink Mode –

  • Increased the radius for reducing Uplink shield from 750 → 850.
  • Increased contest radius for the Uplink to 1000.
  • Changed contest area shape from a sphere to a cylinder for better contest detection.

Trench –

  • Added collision to the top of the the central zone (above capture point B) so that Harrier’s can now throw their Supercharger Stations up there. Other projectiles should behave more consistently as well.
Bug Fixes:

UI –

  • Fixed an issue where character podium visuals would break when FOV was set to extreme values.
  • Deadzo portrait icon now shows correct silver image in menus and in game.
  • Fixed an issue where the camera would detach from ragdoll during the death recap screen.
  • Game Mode UI Fixes
    • Fixed an issue where the Uplink world icons would stick around if you died while holding the Uplink.
    • Fixed an issue where the Turf War HUD icons could show 2 different states simultaneously.
  • Removed loss of consecutive match bonus warning when in lobby between matches or when playing in Custom Game.

Sound –

  • Fixed missing or delayed SFX while playing in Occupy matches.

Gameplay –

  • Matchmaking can no longer be entered with an old version of the game.
  • Harrier
    • Fixed animation on Blastback ability to no longer look completely horizontal when performed.
    • Fixed issues where Raycaster lasers would look like they were coming out at 90 degree angles from feet.
    • Multiple fixes for Shoc-Croc lasers not rendering properly during spectator view.ha
    • Fixed visual issue when looking at Convergence ability to better tell where the ability is actually aiming.
  • Visuals
    • Improved Blitzball model visuals when viewing up close.
    • Fixed multiple issues where weapon impact and ability FX would stick around in world.
    • Adjusted glow values on all „Hadronium Blue“ weapon skins to fix them becoming too bright and distracting.
    • „Hadronium Blue“ Crisper skin fix for the glow visuals fading out when being used.

Settings –

  • Fixed an issue where key settings would reset on launch of game.
  • Players can now bind a mouse button for push to talk setting.
General Additions/Improvements:
  • Match leavers now automatically receive a D grade for matches they abandon.
  • Adjusted score grade requirements so that players will see S and S+ grades more often for performing well in match.
  • Optimized performance logic behind spawning FX.
  • Added an „Update Available“ notification message for Steam and PS4.
  • Improved matchmaking logic to not automatically re-queue players joining a match in progress whose MMR is out of range.
Meist zu finden in Shootern, Rollenspielen oder Strategiespielen. Zudem Student der Informatik.
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