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Battlefield Hardline – Erster Patch aufgespielt

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Auch wenn Battlfield Hardline in einem soliden Zustand erschien, blieben noch einige Probleme bestehen. Mit diesen befasst sich nun der erste Patch.

Besonders erfreuen dürfte die Fans die Beseitigung eines Fehlers, der dazuführte, dass bei Aktiviertem Punkbuster das Spiel plötzlich mehr Rechenleistung erinforderte. Daneben terminierte Visceral noch einige Crashverursacher und weniger schwerwiegende Bugs.

Parallel zu diesen Fixes überarbeitete Visceral Games die Battlepacks, damit diese belohnender werden und in den besseren Varianten auch lohnendere Items enthalten. Weiterhin liegt die Standardticketzahl für das kleine Conquest nun bei 600 und für das große bei 999. Dazu dürften nun auch die Teamdeathmatchspawns, zuvor ein Ursprung nicht abquellenden Frusts, sich verbessert haben.

Über diese Dinge hinaus hat das Studio auch etwas an den Schrauben der Balance gedreht: So schlägt die K10 nun deutlich weniger hart zu, da sie maximal noch 33 und minimal acht Schaden verursachen kann. Die eher schwache Ro993 verfügt nun zumindest über eine höhere Feuerrate und der Rückstoß der Waffen Saiga, PTR 91, HCAR, und HK51ist nun geringer. Zusätzlich fügt nun jedes Schnellfeuergewehr mindestens 25 Schaden zu. Während die Akm mit einem Minimalschaden von 24 etwas schwächer geworden ist. Für alle Fans des Couch-Eastereggs kommt schlussendlich noch eine schwere Stunde: Visceral hat die Couch abgeschwächt. Mechaniker können diese nun weniger gut reparieren. Zusätzlich fasst ihr Lebensreservoir weniger als zuvor.

„The following features and fixes are included in Patch 1.02 release for PC.

Battlepacks
– Bronze packs – changes made to the last slot drop to improve the chances of collectibles and vouchers rather than boosts.
– Silver packs – made the first 3 slots like a Bronze pack, and removed any chances of getting standard drops and increased the chances of collectibles for the last slot.
– Gold packs – made the first 4 slots as Silver pack, and removed any chances of getting standard items, drops advanced vouchers and greatly increased the chances of getting superior or distinguished items.

Battlepickups
– Adjusted the RPG to only have 1 ammo when picked up from a vehicle trunk and to have less splash damage.

Crash Fixes
– Fixed a crash related to some specific Nvidia based video cards.
– Fixed some low reproduction crashes related to video card drivers.
– Fixed crashes in multiplayer based on data from BugSentry (internal crash tracking tool for live servers).

Gameplay
– Bullet impacts near the player no longer cause camera shake in certain cases.
– Fixed an issue in the Hollywood Heights map that allowed players to grab cash through a roof in the Blood Money game mode.
– Optimized game engine to increase graphics performance while punkbuster is running.

Modes
– Fixed an issue where the Hotwire game mode was showing as available for the Hollywood Heights MP map.
– Adjusted Team Death Match spawns so player is closer to friendlies and further from enemies.
– Adjusted tickets to 600 for Conquest Small and 999 for Conquest Large.
– Added Conquest Large to the Growhouse map.
– Fixed an issue were some game modes didn’t have the correct amount of tickets.

Servers
– Fixed an issue with server customization settings for certain game modes.
– Added ability to clear and save a maplist when using the remote console server controls.
– Increased the size of the text character limit for the MP map lists.

Shortcut Kits
– Shortcut Kits added.
– Updated game to support all items granted in Shortcut Kits.

UI
– Fixed an issue where players could bypass the timer at the beginning of the round during Rescue and Crosshair.
-Fixed an issue with the Chinese language EULA referring to another game title.

Vehicles
– Reduced the health of the couch and reduced the rate at which it can be repaired.
– Adjusted the criminal and law enforcement variants of the sedan so that they now take the same damage per bullet from weapons.

Weapon Tuning
– K10 – reduced start damage to 33 and end damage to 8
– Saiga, PTR 91, HCAR, and HK51 – reduced the amount of vertical recoil
– RO993 – increased the rate of fire to 850
– Jury 410 – increased the amount of damage per pellet to 20
– FMG9 – increased max damage to 25
– Battle Rifle ammo – increased min damage to 25
– AKM – bullet min damage decreased to 24 “

Quelle: Battlelog

Meist zu finden in Shootern, Rollenspielen oder Strategiespielen. Zudem Student der Informatik.

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