Assetto Corsa Competizione – Build 2 bringt den Bentley GT3, eine neue Strecke und VR-Support

Assetto Corsa Competizione – Build 2 bringt den Bentley GT3, eine neue Strecke und VR-Support

Seit gut einem Monat drehen Wohnzimmer-Raser ihre Runden mit dem Lamborghini Huracán auf dem Nürburgring. Da wird es natürlich Zeit für etwas Abwechslung und diese kommt in Form des Bentley Continental Gt3 2018 und der Strecke Misano Circuit. Selbstverständlich haben die Entwickler auch eine Menge Verbesserungen und Bugfixes in das Update gepackt.

Assetto Corsa Competizione Early Access Release 2 OUT NOW on Steam

Es ist eines bulligsten Rennautos in der gesamten Blancpain Rennserie und auch gleizeitig eines der am stärksten motorisierten. Dank seiner großen Frontpartie, ist der Bentley nämlich nicht so Windschnittig wie seine Rivalen auf der Rennstrecke und darf deshalb zum ausgleich mit der Motorleistung an den Start gehen. Diese Leistung dürfen Spieler ab heute spüren und sämtliche Pferdestärken auf dem Misano Circuit freien Lauf lassen. Zudem sind nun auch einfache Pit Stops möglich.

Eine weitere große Neuerung an der Early Access Version, ist die Unterstützung für VR-Brillen. In den Patchnotes (siehe unten) findet sich als erstes ein kleiner Eintrag namens Fixed “No VR no buy”. Dies ist zum einen eine kleine Anspielung auf einige Kommentare von Spielern aus der AC-Community, die sich das Spiel erst kaufen wollen, wenn VR unterstützt wird. Zum anderen wird hierdurch allen Besitzern einer Occulus Rift, HTC Vive oder Windows Mixed Reality die Möglichkeit eröffnet, Assetto Corsa Competizione endlich im virtuellen Raum zu genießen.

Das Update ist ab sofort via Steam verfügbar und wiegt ungefähr 2,5GB. Welche Änderungen und Verbesserungen das Update mit sich bringt, könnt ihr den folgenden Patchnotes entnehmen.

Assetto Corsa Competizione – EA 0.2 Changelog

0.2
– Fixed “No VR no buy”
– New first-gen Bentley Continental GT3
– New Misano Circuit
– Aero: Non circulatory lift implemented
– Setup UI and logic changes to accomodate a big number of damper clicks
– Hotlap has fixed fuel load (10L). Also fuel load slider is not available in UI in hotlap sessions
– Bumpstop telemetry graphs in setup mechanical balance screen
– Fixes and fine tuning in setup aero screen
– Decimal numbers in front aero variation values
– Code for realistic (displayed) brake bias values
– Brake bias variation now possible in decimal numbers
– Fine tuning on preset setups
– Setup name now shown on top screen title
– Setup name adds an asterisk when user changes setup values, indicating saving is needed.
– UI warning when users tries to load a different setup, or a preset, indicating that you might lose your setup changes if any
– Setup protection against out of limits values
– Setup Input/Output filtering for car and circuit
– Setup navigation fixes
– Fine tuning of Huracan suspension geometry and dampers
– Fine tuning of tyre model camber gain, IMO heat range, and more
– FFB option screen new sliders: dynamic damper, road effects
– controls.json extra FFB values. minDamper, damperGain
– Stability control is now using different logic
– Reworked driver steering animation
– Adjusted safety net position in the Lamborghini Huracán GT3
– Added driver assets for the teams featured
– Adjusted water spray effects in the night
– Nurburgring fixes and improvements
– Added HUD option for speed unit toggle
– Added timetables to pause menu & post-session
– Added sharpness option to video settings
– Added pitch angle adjustment to camera settings
– Added Save, Cancel, Defaults and Quit buttons to camera settings
– Proximity indicator toggle in HUD options
– Added Sprint Race Weekend and Hotlap Superpole in Game Mode options
– Track selection page navigation fixes
– Fixed bug when loading the last gamemode settings
– Added auto engine start
– Added auto pitlimiter
– Fixed Pitlimiter issue with pitlimiter lights on toggle
– Added multiple starting lights logic
– Added pitstop logic (basic) for humam and AI
– Added Sprint race weekend system
– Practice and Qualify Overtime has a max time of 3 minutes
– Controller page: Starter, Look functions and Shift can’t be set as advanced
– Fixed engine forced shut off when return on track after setup changes
– Fixed wrong weather key on json

– Fixed weather selection on UI not reset after a special event
– Added New camera sequence for Full formation lap
– Tweaked Marshal system to avoid false spline recognition
– Added logic for flags when in entry and exit lane (slower speed are allowed without raising any flag)
– Reworked steer scale/steer inverted control options
– Removed confusing ghost car time references in the gui
– Added base version of end session highlights
– Fixed music still on after cliking drive or restarting
– Audio engine optimizations
– Added superpole/pitwindow/hotstint event spotter
– Fixed double engine start inside the reverb zone
– Minor tweaks for tyres scrub sound on dry and wet conditions
– Fixed clicks in particular camera switches
– Fixed pit alarm sound for Nurburgring
– Minor tweaks for crowd and track speakers distance attenuation
– Fixed announcer voice stops after some minutes
– Fixed bodywork noise entering the setup page
– Removed the possibility to change lights/wiper stage in the replay
– Fixed mirror visibility in the replay
– Added current session time, car lap time, valid lap and fuel for replay
– Slow Motion now affects the entire world
– Fixed slow motion pause state for replay hud
– Stability control is now less performant with steering wheel to avoid being used as illegal aid

 

Im November erscheint bereits das nächste Update, welches dann neben dem BMW M6 GT3 und dem Circuit de Paul Ricard, auch endlich den Multiplayer Modus ins Spiel bringt. Dann steigt allerdings auch der Preis für das Early Access Spiel auf 34,99€.

Weitere Infos zum Spiel, findet ihr auf www.assettocorsa.net

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