Rainbow Six Siege – 60-Tick-Server durch Patch 1.2

Rainbow Six: Siege

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Rainbow Six Siege – 60-Tick-Server durch Patch 1.2

Rainbow Six Siege – 60-Tick-Server durch Patch 1.2

Ubisofts Rainbow Six Siege geht im Patch 1.2 in die Offensive gegen seine Netcode-Probleme und verbessert das Matchmaking.

Für den PC ist der neue Patch bereits seit dem gestrigen Tag verfügbar und kann über Uplay gedownloadet werden. Siege-Spieler auf der Xbox One und PS4 müssen sich hingegen noch bis zum 14.01 gedulden.

Um allseits bekannte Bugs, die von der Community unter Netcode-Problemen zusammengefasst werden, zu reduzieren, updatet Siege in der neusten Version die Position der Spieler nicht mehr 30, sondern 60 mal die Sekunde. Damit sollte die Anzahl von nicht registrierten oder fälschlich registrierten Treffern abnehmen. Allerdings kommen erst einmal nur die PC-Spieler in den Genuss dieser neuen Verbesserung, da Ubi sie erst einer massiven Testreihe unterziehen wolle, um sie dann sobald wie möglich auf die Konsolen zu bringen.

Außerdem können PC-Spieler nun einstellen mit welchem Daten-Center sie beim Spielen von Rainbow Six Siege verbunden werden möchten. Dies geschieht über die gamesettings.ini, die sich unter ‚My Documents\My Games\(eure Uplay ID)‘ befindet, indem ihr den Wert ‚default‘ zum Kürzel der gewünschten Region ändert. Die entsprechende Kürzel-Regions-Tabelle befindet sich in der DataCenterHint-Zeile. Schlussendlich plane das Studio dieses Feature, in das grafische Interface der PC-Version zu implementieren.

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Darüber hinaus hätten sie das Matchmaking verbessert, so dass die Matches fairer ausbalanciert würden und vorab zusammengestellte Teams eher auch gegen andere ihrer Art mit der gleichen Anzahl an vorher zusammengekommenen Spielern verfügen würden. Gleichzeitig würden sie sicherstellen, dass Matches aus Leuten mit derselben Serverregion zustande kommen und die erwartete Wartezeit in der Lobby präziser anzuzeigen.

Schlussendlich hat sich das Siege-Team mit ein paar der von der Community als kritisch erachteten Bugs befasst. Auf diese Weise sei ein Teilfix für den Smoke-Screen-Bug zustande gekommen, der dazu führt, dass Spieler im Ladescreen zwischen den Matches stecken bleiben. Zudem würden die Mapliste des Casual- mit der des Ranglisten-Modus jetzt übereinstimmen.

Ab dem nächsten Absatz folgen die von Ubisoft veröffentlichten, offiziellen Patchnotes:

Offizielle Patchnotes

General Tweaks and Improvements

Hit Registration Improvements

Updated the server tick rate for all PC users, coming soon to consoles
With the goal of improving positioning and shooting replication, we had deployed a first update on PC in which the player position update rate is set to 60 times per second (vs. the previous 30). This change however has been done in an intermittent fashion and in certain regions only, as we were testing various configurations. We are now satisfied with its state so we are now deploying this update to all PC users. As soon as this feature has been validated with this more massive test on PC, we will be deploying this update on consoles as soon as possible.

Data center selection is now possible (PC users only, for now)
PC users can change their default data centers in the Rainbow Six game settings file (gamesettings.ini), which is usually located in the ‘My Documents\My Games\your Uplay ID’ folder. Change the DataCenterHint value from ‘default’ to the region’s short name that you wish to have as your default data center. The available region short names can be found just above the DataCenterHint line.

Note that we are planning to eventually expose this in the in-game UI for all platforms and this PC-exclusive feature is only a first step.

Matchmaking Improvements

  • Refining the quality of PVP matches with more evenly matched opponents
  • Added a criteria that increases the odds of pre-made parties being matched against a squad with an equal number of pre-made parties within them.
  • Skill criterion originating from the player’s region is now more precise.

Improved connectivity to PVP and PVE matches

  • Increased match quality by ensuring players using the same data center get matched together, leading to better ping.
  • Improved accuracy of the estimated waiting time while in lobby.

Top Community-Raised Bug Fixes
Please be aware that this is not an exhaustive list and that we are only highlighting fixes that were done about the most commonly raised community bugs.

Gameplay Fixes

  • Ranked matches HUD synch with Casual update has been applied (read: playlist changes from this post).
  • Did some fixes on an issue in which players would get stuck when walking, running or at the end of a rappel. The player could do other actions and rotate but couldn’t move.
    • Some situations still cause this bug. It is a work in progress.

Level Design Fixes

  • Kanal: fixed a bug in which the red blocker wall was not present on a window in the holding room for Defenders and allowed them to exit their zone during the preparation phase.
  • Some lighting issues on maps have been fixed.
  • Some minor collision issues have been fixed on House, Clubhouse, Kanal and Russian Café.

Online Flow Fixes

  • Fixed Error [3-0x0001000B].
  • Partial fix of Error [2-0x00000041]. Refer to Top Issues in the Known Issues post for full information.
  • Partial fix of the loading screen freeze (smoke background). Refer to Top Issues in the Known Issues post for full information.

UI Fixes

  • Player skill rank display has been re-activated.
  • Authentication pop-up title had inconsistent spacing.

Audio Fixes

  • XB1: Fixed a bug in which if a player constrained the game, snapped an app, then unconstrained the game, he or she would lose the voice chat.
  • XB1: Fixed a bug in which the game did not exhibit any audio whilst the player had any app snapped.

Other Fixes

  • The Season Passes temporary activation for everyone for issue identification purposes has now ended, see this post for more details.
  • Fixed a bug in which the Tier 5 faded skin for the FBI’s 5.7 USG pistol didn’t unlock even after purchasing it.

Quelle: forums.ubi.com

Profilbild von Connor Schönberner
Spielt meist Shooter, Strategiespiele oder Rollenspiele und zeigt zudem ein hohes Informatik- und Technikinteresse.

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